Buradasınız: Giriş Hakkımızda Ödül Programı'nın Bölümleri

Ödül Programı'nın Bölümleri

Ödül Katılımcıları, 4 bölümde faaliyet seçip hedef belirlerler. Altın kategorisinde, katılımcılar, bir Toplumsal Uyum Projesi'nde de yer alırlar.  

Beceri Geliştirme

 Bu bölümün amacı, gençlerin kültürel ve sosyal aktiviteler arasından ilgi alanlarına uygun ve kendi amaçlarına yönelik bir aktivite seçerek becerilerinin gelişmesini teşvik etmektir. Beceri Geliştirme bölümünde önemli olan, belirli bir yetenek derecesine ulaşmaktan çok katılımcının yetenekleri ve ilgi alanları doğrultusunda bir hedef belirlemesi ve düzenli çalışma ile bu hedefe ulaşmasıdır. Her katılımcının, seçtiği Beceri Geliştirme faaliyetini öğrenmek veya yeteneklerini geliştirmesine yardımcı olması amacıyla bir eğitmene ya da bu konuda bilgi sahibi bir yetişkine ihtiyacı vardır.

KAZANIMLAR:

  • Yeni yetenekler ve ilgi alanları keşfetmek
  • Sosyal becerilerini geliştirmek
  • Yeni insanlarla tanışmak
  • Zaman yönetimini öğrenmek
  • Zorluklarla başa çıkmayı öğrenmek
  • Özgüven ve motivasyon
  • Yeni kariyer hedefleri yaratmak

 

Beceri Geliştirme Faaliyetlerine bazı örnekler…

  • Müzik: enstrüman çalmak, şan eğitimi, müzikal…Antrenörlük ve hakemlik eğitimleri
  • El sanatları: Çinicilik, oyun hamuru modelleri, süsleme, terzilik, cam boyama, mücevherat yapımı, güzel yazı sanatı, çizim, sanat tarihi, fotoğrafçılık, grafik tasarım…
  • Doğa ve Çevre: Tarım, astronomi, arı yetiştiriciliği, köpek eğitimi ve bakımı, balıkçılık, ormancılık, bahçıvanlık, at bakımı, meteoroloji…
  • İletişim: Film ve video yapma, işaret dili, yabancı diller, haber bülteni ve dergi hazırlama, sunum becerileri, hitabet ve münazara, dijital medya, bilgi teknolojisi, web site yönetimi…
  • Oyunlar: Bilardo, kart oyunları, satranç, dama, dart, tavla…
Fiziksel Gelişim

Fiziksel Gelişim bölümü beden sağlığını, takım becerilerini, öz saygıyı ve katılımcıların öz güvenini artırmayı amaçlamaktadır.

KAZANIMLAR:

  •  Fiziksel kapasiteyi artırmak
  • Yeni yetenekler ve ilgi alanları keşfetmek
  • Zorluklarla başa çıkmayı öğrenmek
  • Başarı hissini tatmak
  • Özgüven
  • Takım çalışması
  • Öz disiplin
     

Fiziksel Gelişim Faaliyetlerine bazı örnekler…

  • Katılımcılar, bu bölümde tamamen yeni bir aktiviteye başlayabilir ya da zaten yaptıkları bir aktivitedeki becerilerini geliştirebilirler.
  • Atletizm Faaliyetleri: Atletizm, jimnastik, fitness, orientering, koşu, yüksek atlama…
  • Dans: Bale, modern dans, salon dansları, latin dansları, folklor…
  • Uzakdoğu Sporları: Aikido, judo, karate, kendo…
  • Raket Sporları: Badminton, tenis, squash, masa tenisi…
  • Takım Oyunları: Basketbol, futbol, voleybol, hokey, hentbol…
  • Su Sporları: Yüzme, dalma, kürek, sörf, su topu, su kayağı…
  • Okçuluk, bowling, mağaracılık, bisiklet, eskrim, golf, binicilik, dağcılık, paten, kayak, ağırlık halter, güreş, yoga vb.
Gönüllü Hizmeti

Gönüllü Hizmeti bölümü gençlere, toplumdaki bireylerin birbirlerine ihtiyacı olduğunu vurgulayarak gönüllü yardımın önemini göstermeyi ve sosyal hizmeti özendirmeyi amaçlamaktadır.
Bu bölümde katılımcılar toplumun ihtiyacını karşılayacak şekilde bir faaliyette bulunmalıdır ve yapılan faaliyet katılımcının kişisel gelişimine katkı sağlamalıdır. Gönüllü Hizmeti faaliyeti için seçenekler oldukça fazladır; bireysel ya da bir kurumun çatısı altında yapılabilir.
 
 
KAZANIMLAR:
 

  • Kişisel gelişim
  • İlişkileri yönetilme becerileri ve liderlik yeteneği
  • Farklı kültürleri anlama
  • Toplumsal sorumlulukların farkında olmak
  • Karşılıklı güven
  • Zayıf ve güçlü yönlerini tanımak
  • Özgüven
  • Önyargılardan kurtulmak
  • Sorumluluk duygusunun gelişmesi
  • Kişisel ve sosyal hayatta mutluluk

Gönüllü Hizmeti Faaliyetlerine bazı örnekler

Yapılabilecek etkinlikler oldukça geniş kapsamlıdır.  Ödül Lideri, katılımcıların yerel bazda bazı araştırmalar yapmasını teşvik etmelidir. Aşağıdaki listede birkaç ayrıntılı örnek yer almaktadır.

  • Yaşlı veya engelli insanlara alışverişlerinde, bahçe içlerinde ya da ev işlerinde yardım etmek
  •  Hastanelerde ve bakım evlerinde gönüllü olarak çalışmak
  • Yerel radyo, gazete veya bloglara yardımcı olmak
  • Spor koçluğu veya liderlik yapmak
  • İlk Yardım vb. kurslara katılmak daha sonra elde edilen bu becerileri toplum yararına kullanmak (örneğin futbol maçlarında ilk yardım görevlisi olmak)
  • İlkokul çocuklarının öğretimine yardımcı olmak
  • Temel sağlık hizmeti, aşı kampanyaları vb. gibi önemli meselelerle ilgili toplumu ve özel grupları eğitmek üzere deneyimli kişilerle birlikte çalışmak
  • Boş arazileri, nehirleri temizlemek veya tehdit altındaki yabani hayat ya da ağaçları korumak gibi bir çevre koruma projesi içinde yer almak
Macera ve Keşif Yolculuğu

Gençlerin özgüven duygularını arttırarak takım çalışması becerisi kazandırmayı ayrıca macera ve keşif ruhunu geliştirerek doğayı tanımayı ve saygı duymayı öğretmeyi amaçlamaktadır.
Macera ve Keşif Yolculuğu bölümü katılımcılara daha önce bulunmadıkları bir ortamda bir amaç için yola çıkarak doğa ve ekip çalışması konusunda deneyim kazanmalarını sağlamaktadır. Bu bölümde katılımcılar kamp öncesinde planlama yapar ve bu konuda eğitimler alırlar.  Kampı tamamlamak özgüvenli ve azimli olmayı ve işbirliğine dayalı takım çalışmasını gerektirir. Her katılımcı, Ödül kategorisine göre kamp organizasyonuna katılmaktadır.

BRONZ Kategori: Kamp süresi 1 gece 2 gündür.

GÜMÜŞ Kategori: Kamp süresi 2 gece 3 gündür.

ALTIN Kategori: Kamp süresi en az 3 gece 4 gündür.

Katılımcılar, kampa gitmeden önce gerekli olan eğitimi kesinlikle almalı ve uygun sayıda antrenman niteliğinde aktivite yapmalıdırlar. Teorik ve pratik eğitim, güvenlik önlemleri, yön bulma ve çevreye duyarlılık konularını mutlaka içermelidir. Katılımcılardan kampın bitiminde kampla ilgili bir rapor hazırlamaları beklenir. Bu, fotoğraf gibi görsel malzemeler içeren yazılı rapor, sözlü rapor ya da yazılı & sözlü rapor olabilir. Macera ve Keşif Yolculuğu bölümünde en önemli nokta katılımcının güvenliğidir. Bunu sağlamak amacıyla, tüm kamplar tecrübeli ve sorumlu yetişkinlerin (Ödül Lideri & Supervisor) denetiminde olmalıdır. Ödül Programı kapsamında eğitim almayan (Ödül Lideri & Supervisor) yetişkinler, grubun bir parçası olmamalıdırlar. Eğer bu kişilerin gruba eşlik etmesini gerektiren bir durum varsa, o kişi grubun verdiği kararlara, aldıkları sorumluluklara dâhil olmalıdırlar.

KAZANIMLAR:

  • Planlama becerilerinin gelişmesi
  • Girişimcilik
  • Takım çalışması
  • Zorluklarla başa çıkmayı öğrenmek ve sorumluluk almak
  • Özgüven
  • Liderlik becerileri geliştirmek
  • İnisiyatif kullanmak
  • Doğayı tanımak
Toplumsal Uyum

Sadece Altın Kategori katılımcılarının tamamlanması gereken bu bölümde, gençlerin daha önce bulunmadıkları bir ortamda takım çalışması ile belli bir amaca yönelik faaliyette bulunarak yaşam becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Günlük yaşamlarında karşılaşmadıkları bir ekip ile ortak amaca yönelik çalışmak, gençlerin kendi davranışlarının sorumluluğunu almalarını ve takım çalışması ruhunu geliştirmeleri sağlamaktadır.

Gerekli Koşullar:

Katılımcıların yaşadıkları ortamdan farklı bir yerde, en az 4 gece 5 gün, bir grup ile birlikte belirli bir amaca yönelik faaliyet gerçekleştirmeleri gereklidir. Katılımcıların içinde bulunacakları grup kendi sosyal çevresinden farklı olmalıdır. Gerekli hallerde, Toplumsal Uyum Projesi art arda iki hafta sonunda da yapılabilir. Ancak toplam süre dört geceden az olmamalı ve takip edilen faaliyetin konusu aynı olmalıdır.

KAZANIMLAR:

  • Yeni insanlarla tanışma
  • Girişimcilik
  • Takım çalışması
  • Zorluklarla başa çıkmayı öğrenme ve sorumluluk alma
  • Özgüven
  • Liderlik ve iletişim becerileri geliştirme
  • İnisiyatif kullanma
  • Farklı kültürleri anlama
  • Karşılıklı güven
  • Zayıf ve güçlü yönlerini tanıma
  • Önyargılardan kurtulma
  • Sorumluluk duygusunun gelişmesi

 

Toplumsal Uyum Projesi için birkaç örnek…

  • Toplumsal Uyum projeleri kamplar, dersler ve projeler şeklinde yapılabilir. Aşağıda bazı örnekler yer almaktadır:
  • Çevre ve doğal kaynakları koruma merkezleri ile gönüllü çalışmalar
  • Spor aktivitesi eğitimleri
  • Gençlik kampları
  • Gençlik meclisleri
  • Parkların, binaların restore edilmesi vb.
  • Hastanelerde, bakım evlerinde ve merkezlerde engelliler, kısıtlılar, yaşlılar veya hastalara gönüllü yardım projeleri
  • Toplumsal Uyum Projesi, katılımcıların ilgi ve deneyimleri doğrultusunda faydalı bir amaca yönelik olmalıdır. Proje, Macera ve Keşif Yolculuğu bölümü dışında
  • Program'ın diğer bölümlerinde yürütülen faaliyetler ile ilişkili olabilir.