BURADASINIZ:   ANA SAYFA   >   UYGULAYIN



Tanıtım Videomuz

UYGULAYIN



ÖDÜL BİRİMLERİ :

Bildiğiniz gibi The Duke of Edinburgh’s International Award 14 ile 24 yaşları arasındaki tüm gençlerin katılabileceği heyecanlı bir kişisel gelişim programıdır. Programının amacı gençleri, kendi hayatlarında, yaşadıkları toplumda ve dünyada bir fark yaratmalarını sağlayacak yaşam becerileri ile donatmaktır. 1956 yılında Edinburgh Dükü Prens Philip tarafından kurulduğundan bu yana, 140 ülkede ve bölgede 8 milyonu aşkın genç Ödül Programına katılmıştır. Bir genç sizden destek istemiş olabilir ya da siz bu Ödül Programını kurumunuzda yürütmek istiyor olabilirsiniz. Siz de Ödül Programını yürütmek istiyorsanız eğer;

1. Öncelikle  Kurum/Okul Müdürü / Yöneticisi ile DoEIA-TR Ulusal Komitesi  arasında   Alt-Lisanslama sözleşmesi imzalaması gerekmektedir.  Alt-Lisanslama Sözleşmesinin imzalanmasından sonra  Ödül Birimine “Alt-Lisanslama Sertifikası” ve bazı  kaynaklar sunulacaktır.

2. Alt-Lisanslama sözleşmesi imzaladıktan sonra, Ödül Biriminden ( kurum/okul) en az 2 kişinin Ödül Lideri Eğitimine ve daha sonra en az 1 kişinin Supervisor Eğitimine katılmasını Ödül Lideri / Supervisor Sertifika alması gereklidir. Söz konusu eğitimlerin alınması Ödül Programını kaliteli bir şekilde yürütmek için çok önemlidir. Genelde Ödül Liderlerinin 20 katılımcıdan fazla katılımcı almamasını önerilmektedir.  Katılımcı sayısı arttıkça  ve sürdürebilirliği sağlamak amacıyla daha sonra Ödül Lideri eğitimlerine daha fazla kişinin gönderilmesine ihtiyaç olacaktır.

3. Ödül Liderlerinden birinin Ödül Koordinatörü görevini üstlenmesi zorunludur. Ödül Koordinatörünün kim olduğu en kısa zamanda Ulusal Ofisle paylaşılmalıdırÖdül Koordinatörü tanımı: Ulusal Ofis ile Ödül Birimi arasında bağlantıyı sağlayan yetişkin kişidir. Koordinatör Ödül Programını Ödül Biriminde uygulamaya geçirmek, yürütülmesini sağlamak, Ödül Liderlerini desteklemek, Ödül Gruplarını gözlemlemek ve yönlendirmek ile Ödül’ün onayı için Ödül Otoritesine Record Book’larını yollamakla yükümlüdür. 

4. Kurumunca belirlenen kişiler Ödül Lideri eğitimi alındıktan sonra Ödül Programını yürütmeye ve katılımcı almaya başlanabilir. Eğitimde süreçler daha detaylı açıklanmaktadır.

5. Sorularınız olursa info@intaward.org.tr  adresine mail atabilirsiniz.

KATILIMCI:

1. Ödül Programına katılmak için tek gerekçe 14-24 yaş arasında olmanızdır. 14-24 yaş arasındasınız ve katılmak istiyorsanız eğer;

2. Ödül Programı kurumunuzda yürütülüyor mu? Yürütülüyorsa Ödül Programına katılmak için lütfen Ödül Koordinatörünüzle görüşünüz.

3. Ödül Programına katılabilmek için size sürecinizde destek olacak bizim eğitimimizden geçmiş bir Ödül Liderine ihtiyacınız var.  Ödül Programı kurumunuzda yürütülmüyorsa eğer kurumunuzda Ödül Programını yürütebilmek için Ödül Programında size destek verebilecek bir yetişkin bulmaya çalışın ve bizimle iletişime geçmesini sağlayın. Örneğin, bir okuldaysanız eğer bu rehber öğretmeniniz olabilir. Bizimle kendileri iletişime geçtikten sonra daha detaylı bir şekilde Ödül Programının bir kurumda yürütülmesi açısında bilgi veriyor olacağız.

4. Ödül Programı konusunda size destek verecek birini bulamadıysanız eğer bizimle tekrardan iletişime geçiniz. Size bu durumunda bağımsız bir Ödül Lideri atayacağız ve Ödül Programına bağımsız bir katılımcı olarak devam edebilirsiniz. Ancak değişen prosedürlerimiz gereği Ödül birimlerimiz ile Alt Lisans Sözleşmesi imzalamaktayız ve bir Ödül biriminde yer alan katılımcılar bu prosedürlere göre Programlarını yürütmekteler. Ancak Bağımsız Katılımcılar bir Ödül birimine bağlı olmadıkları için Programın uygulama sürecinde farklı prosedürler gerekmektedir. Söz konusu prosedürlerin oluşturulmasına bağlı yeni yapılanma ile ilgili kararlar Haziran 2015 ayındaki olağan Ulusal Komite Toplantısı’nda alınacaktır.

5. Bu sebeple Bağımsız Katılımcılar için uygun katılım koşulları oluşturmak ve uygulamada sıkıntı yaşanmaması amacıyla Bağımsız Katılımcı alımına bir süre için ara vermiş bulunmaktayız.

6. Sorularınız olursa info@intaward.org.tr adresine mail atabilirsiniz.